„Moda este trecatoare, doar stilul ramane – Coco Chanel“

Nadia si reclama

de

Stirile scandaloase din Romania ajung mai greu peste Ocean (sau poate ca sunt eu prea ocupata in viata mea de zi cu zi de nu le aud chiar din prima secunda cand sunt transmise de media din Bucuresti), si de curand am aflat si eu vestea la care toata lumea de acasa s-a ambalat deja de cateva zile bune, se pare – reclama la margarina cu Nadia Comaneci, si critica Luanei Ibacka la adresa Nadiei.

Pana acum habar nu aveam cine e Luana Ibacka asta, am aflat de ea cu ocazia reactiei ei la margarina Nadiei de pe blogul personal. Iete fleosc, a devenit si ea celebra acum, ca s-a luat de Nadia Comaneci, si toata lumea vorbeste despre “critica dura pe care Luana Ibacka a adus-o Nadiei Comaneci pentru reclama la margarina” (exact asta vezi pe Google daca dai un search “Nadia Comaneci reclama margarina” sau orice alta combinatie asemanatoare de cuvinte cheie).

Si am cautat si eu blogul ei sa vad ce a scris despre Nadia Comaneci. Am facut un efort enorm sa citesc intreaga postare. Femeia asta habar n-are de gramatica, pute fiecare cuvant pe care il scrie. Habar n-are de punctuatie, lasa spatiu intre cuvant si virgula, nu lasa spatiu intre virgula si urmatorul cuvant, nu lasa spatiu dupa punct cand incepe o alta fraza, tranteste puncte de suspensie de-aiurea de zici ca a plouat cu puncte de suspensie pe blogul ei, si nici macar nu le foloseste asa cum ar trebui, ci le foloseste pe post de spatiu intre fraze. In loc sa apese spacebar o data, ea apasa tasta punct de 3 ori. Si Nadia iubeste margarina (de parca margarina ar fi o persoana si nu un obiect)? Cu o suta de semne de exclamatie in coada titlului? Zau? Cum Dumnezeu a ajuns fiinta asta jurnalista, si pe ce criterii au angajat-o acolo, daca abilitatile gramaticale nu sunt un criteriu de angajare?

Acu’ ma rog, femeia a avut o parere si si-a exprimat-o, a fost dreptul ei. Dar din cauza cum a scris postarea aia (si altele pe blogul ei, ca am mai rasfoit cateva), eu una n-am putut sa vad mesajul pe care a incercat sa-l transmita prin ceata punctuatiei ei de nivel de gradinita, ca si cum mi-a aruncat cineva un pumn de nisip in ochi, asa arata puzderia aia de puncte de suspensie pe care le-a trantit acolo sa le aiba de parca maine nu vor mai fi la piata.

M-am uitat si la reclama cu pricina. Sincera sa fiu nu este cea mai reusita reclama la margarina, dar nu vreau sa judec motivele pentru care Nadia a decis sa faca reclama la acest produs. Suna cam exagerat, sa mananci margarina in fiecare zi la micul dejun, si sa dai copilului un asemenea mic dejun – parca lumea manca pana acum lapte cu cereale dimineata? In fine, eu una mananc margarina pe paine prajita, dar nu in fiecare zi, si mai folosesc margarina la gatit (cartofi puré de exemplu). Poate ca o reclama de genul “Margarina noastra e cea mai buna pentru gatit prajituri” ar fi fost un approach mai inteligent decat felul in care cei de la Rama au conceput acest spot publicitar cu margarina la micul dejun pentru copii in fiecare zi. Acum, doar pentru ca exista reclama asta la televizor, nu inseamna ca toate mamele trebuie sa o urmeze ad-litteram si sa-si hraneasca familia asa cum spune Nadia in aceasta reclama – fiecare trebuie sa fie responsabil sa ia decizii corecte pentru sine si copiii sai, asa cum considera de cuviinta, nu sa copieze reclamele de la TV. Faptul ca vad reclame la McDonald’s in jurul meu in fiecare zi nu inseamna ca ma si indop cu McDonald’s in fiecare zi sau ca ii dau copilului meu sa manance McD, in fiecare zi.

Categorii:
Romania

Comentarii

  • Ca si cum ea ar fi singura vedeta care face reclama pentru bani. Daca ne gindim putin s-au mai „prostituat” si altii mai mari decit Nadia in „lumea reclamelor”. Ce parere aveti despre Antonio Banderas care face reclama la guma de mestecat sau de George Clooney care face reclama la orice pentru bani: cafea, imobiliare, ceasuri. De ce ar fi asa de dramatic ca Nadia face reclama la margarina?

    Silvia 28 iunie 2013 14:32 Răspunde
    • Exact Silvia, de parca ar fi prima vedeta care face reclama la un produs care nu are legatura cu domeniul sau de activitate, in cazul de fata o vedeta din lumea sportului fiind asociata cu un produs alimentar. Si mai ales, din cate am inteles, Nadia Comaneci colaboreaza cu Rama pentru publicitate de cativa ani, nu de acum, spotul asta nu este primul in care ea apare. Atunci nu s-a ambalat nimeni. Atunci era ok, acum nu mai este? 🙂

      Victoria West 28 iunie 2013 17:38 Răspunde
  • 1. Nu stiu cine este Luana nu stiu cum si nici nu tin mortis sa aflu, timpul mi-este prea scurt. Mai bine citesc blogurile de aici decat sa aflu cine-i Luana.
    2. Respectul nostru pentru Nadia nu trebuie sa scada pentru ca vrea si ea sa castige un ban cinstit. Si cine sa ne prezinte produsul, un necunoscut?
    3. Oricine ar face reclama la ceva, ne spune ca exista un produs, nu ca trebuie neaparat sa-l cumparam si noi. Sau poate ei spun, dar noi avem si noi sfecla noastra, cu care putem filtra daca ne trebuie sau nu, daca-i bun sau nu.
    4. In secolul asta, daca te apuci si cumperi tot ce se vinde si se mediatizeaza, inseamna ca toate cunostintele pe care le avem la dispozitie sunt in zadar.
    5. A manca margarina pe paine la micul dejun (aproape) in fiecare zi nu-i tocmai ceva de speriat, tinand cont ca ma uit zilnic la un om care mananca 3 mese pe zi paine toast (eu ii spun de plastic) cu branza topita feliata (alt plastic).

    Ceea ce este cel mai important: frumos articol.

    Calin 29 iunie 2013 17:03 Răspunde
    • Buna Calin, multumesc pentru comentariu si aprecieri.

      Victoria West 29 iunie 2013 20:26 Răspunde
  • Numele Nadia Comaneci chiar inseamna ceva si nu cred ca are rost sa dam atentie la toate gunoaiele din presa romaneasca.

    Vincent 8 iulie 2013 14:56 Răspunde
    • Bine ai venit pe blog Vincent, multumesc pentru vizita si comentariu.

      Victoria West 8 iulie 2013 17:14 Răspunde

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Menu Title