fbpx
„Moda este trecatoare, doar stilul ramane – Coco Chanel“

Casa de vacanta

de

In aceasta vara mi-am luat o casa de vacanta intr-un oras turistic din Canada numit Minden, situat la doua ore de condus in Nord-Est de Toronto. Am incheiat actul de vanzare-cumparare pentru proprietate la sfarsitul lunii iunie, si in decursul acestei veri am petrecut cateva weekenduri la noua mea casa de vacanta din Minden.

Prin aprilie eu si John ne-am hotarat sa cumparam o casa de vacanta si am inceput sa studiem piata imobiliara din jurul Toronto-ului. Ma rog, imi asum mai mult credit decat merit cand spun la plural “am inceput sa studiem piata imobiliara”, ca de fapt John este cel care s-a uitat pe site-uri imobiliare, si el este cel care a gasit aceasta casa. Eu n-am petrecut prea mult timp pe internet (a se citi deloc) sa ma uit dupa case de vacanta. Am mers sa vedem acea proprietate la Minden intr-o sambata, la inceputul lunii mai. Era o zi ploioasa atunci, si ne-am dat seama ca este o zi perfecta pentru a vedea proprietati imobiliare – fiind o zi ploioasa, vezi bubele acelor case, pe care altfel nu le-ai vedea intr-o zi insorita, de exempu poti sa vezi daca este o proprietate inundabila sau nu. In drumul nostru spre Minden in acea zi chiar am vazut o proprietate inundata, fiind afectata de ploile din acele zile. Si pe drum ma gandeam la aceasta casa de vacanta pe care urma sa o vedem, si speram sa fie o casa pe placul nostru, fara hibe si probleme, care sa merite investitia.

Am ajuns la adresa cu pricina din Minden, unde am fost intampinati de agenta imobiliara. Dansa ne-a condus spre poarta, dupa care am intrat cu masina in curte si am coborat din masina. Proprietatea s-a dovedit a fi mare, cu o curte imensa si cu multa verdeata. A fost dragoste la prima vedere. Primul lucru pe care l-am remarcat, spre bucuria mea, a fost terenul neinundabil al proprietatii. Intreaga proprietate se afla pe un delusor, ceea ce impiedica ploile puternice sa inunde curtea, asa cum am vazut ca se intampla in cazul altor proprietati din Minden din acea zi. Cand am ajuns acolo sa vedem casa, inca ploua, dar apa nu se aduna in curte, datorita nivelului ridicat la care se afla proprietatea fata de strada. Iar al doilea lucru care mi-a placut la aceasta proprietate a fost sirul de pini si brazi de jur imprejurul proprietatii care o pastreaza discreta si ascunsa de ochii lumii, o fortareata naturala de brazi. Daca treci pe strada aia si nu stii ca e o casa acolo, nici nu o observi, fiind ocrotita de brazi si ascunsa de ochii lumii.

Ne-am hotarat pe loc sa o cumparam. Era verde, neinundabila, era discreta si ascunsa de ochii lumii, avea o curte mare unde puteam sa ne tinem toate jucariile (Jeepul lui John, rulota, RZR-ul, si celelalte jucarii de oameni mari pe care le avem in dotare) – corespundea tuturor nevoilor noastre. Cateva zile mai tarziu ne-am inteles la pret si am batut palma cu vanzatorii proprietatii.

Am petrecut mai multe weekenduri in aceasta vara la noua noastra casa de vacanta din Minden, primul dintre ele fiind weekendul lung dedicat Zilei Nationale a Canadei, la inceputul lui iulie.

Intrarea in curte

In curte. Totul e atat de verde acolo, incat casa in sine de-abia se vede printre copaci. :)

In curte. Totul e atat de verde acolo, incat casa in sine de-abia se vede printre copaci. 🙂

Prin curte

Capatul de est al proprietatii, unde tinem jucariile parcat ascunse ca sa nu atraga atentia curiosilor atunci cand sunt nesupravegheate

Capatul de est al proprietatii, unde tinem jucariile parcat ascunse sub brazi ca sa nu atraga atentia curiosilor atunci cand sunt nesupravegheate

Ziua Canadei, eh! :) NU putea sa lipseasca din peisaj nici cafeaua canadiana Tim Hortons

Ziua Canadei, eh! 🙂 Nu putea sa lipseasca din peisaj nici cafeaua canadiana Tim Hortons.

Brazi ca acestia inconjoara proprietatea de jur-imprejur, formand o fortareata naturala in jurul proprietatii

Anul acesta Canada a sarbatorit 150 de ani de la infiintare, si celebrari de aniversare au avut loc in toata tara pe 1 iulie. A fost un prilej de mare sarbatorare in intreaga tara, caci canadienii sunt mari entuziasti cand vine vorba de sarbatorile lor nationale, mai ales cand e vorba de o ocazie atat de deosebita cum ar fi aniversarea de 150 de ani a tarii lor.

Am iesit in centrul Mindenului pe 1 iulie sa ne bucuram de atmosfera festiva din centru. Raul Burnt care trece prin fata casei mele de vacanta trece de asemenea si prin centrul orasului Minden, si toti locuitorii si vizitatorii din Minden erau in centru pe malul raului Burnt sa urmareasca si sa aplaude concursule pe apa organizate de autoritatile locale cu ocazia aniversarii de 150 de ani ai Canadei.

Concursuri pe apa, raul Burnt, centrul Mindenului

Tot in centru am admirat in acea zi un targ de masini vintage, cele mai vechi dintre ele fiind din anii ’30.

Mai tarziu am mers sa vedem Burnt River, adica Raul Ars, in apropierea casei noastre. Raul se numeste asa din cauza unui foc de padure de acum cativa ani care i-a schimbat culoarea apei.

Burtn River, adica Raul Ars

Burnt River, adica Raul Ars

Exista un loc in Minden unde urci cu masina pe un deal si poti urmari intreaga panorama a orasului. Locul acesta mi-a adus aminte de Piatra Neamt si Muntele Pietricica. In 2000 cand inca eram studenta, eu si John am plecat intr-un weekend getaway la Piatra Neamt, am urcat pe varful Muntelui Pietricica, si am admirat panorama orasului Piatra Neamt de acolo de sus din varful muntelui. Si acum la Minden cand eram acolo in varful dealului si admiram panorama Mindenului, mi-am adus aminte de Piatra Neamt si Muntele Pietricica.

Panorama Mindenului

Un alt weekend pe care l-am petrecut la Minden in aceasta vara a fost weekendul lung de la inceputul lui august, care coincide cu aniversarea noastra de casatorie. Anul acesta eu si John am sarbatorit nunta de cristal – am implinit 15 ani de casatorie. Candva aveam o traditie de calatorie cu ocazia aniversarii noastre – in fiecare an in decursul acestui weekend lung de la inceputul lui august eu si John plecam intr-o calatorie sa celebram aniversarea casatoriei noastre. Unele din aceste calatorii au fost mai lungi, altele mai scurte. Unele iesiri cu ocazia celebrarii casatoriei noastre au fost de o zi, altele de un weekend, altele o vacanta de o saptamana. Unele din aceste calatorii au fost mai aproape de casa, altele mai departe. Unele in Canada, altele in strainatate. Cu alte cuvinte, in fiecare an era o calatorie diferita, si plecam in vacanta intr-un loc nou pentru a celebra aniversarea noastra.

Dar de cativa ani incoace am incetat sa facem aceste calatorii aniversare cu acelasi entuziasm ca alta data. Ultima oara am facut-o in 2012, cand am plecat in Statele Unite sa vizitam Cascada Niagara americana si orasul Buffalo (prima noastra vizita in SUA). Dupa aceea, in 2013 si 2014, n-am plecat nicaieri in acel weekend lung de la inceputul lunii august. In 2015 am plecat cu rulota la un parc de agrement de pe malul lacului Rice langa orasul Cobourg din provincia Ontario, iar in 2016 am petrecut acel weekend acasa. Si acum, dupa un numar de ani, a fost o ocazie perfecta pentru noi sa readucem aceasta traditie de calatorie in familia noastra si sa sarbatorim nunta de cristal intr-un loc nou pentru noi, la noua noastra casa de vacanta din Minden.

Am vazut si vietati aproape exotice la Minden – doua testoase. Pe prima am vazut-o prin padure in timp ce ne jucam toi trei cu RZR-ul, in habitaclul ei natural. Iar pe cea de-a doua John a gasit-o prin padure in timp ce se juca cu RZR-ul de unul singur, si a adus-o cu el sa o vedem si noi, adica eu si Alex. Am admirat-o si am fotografiat-o, dupa care John a dus-o inapoi exact acolo unde a gasit-o, la casuta ei din padure.

Testoasa 1

Testoasa 1, la ea acasa

Testoasa 2

Testoasa 2, la noi in curte, dupa care a fost dusa inapoi la ea acasa

Mai jos va arat alte poze de la casa mea de vacanta din Minden — am multe flori in curte. 🙂

Photo credit: Victoria West

Categorii:
Calatorii · Canada

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *