fbpx
„Moda este trecatoare, doar stilul ramane – Coco Chanel“

Calatorie in SUA – Buffalo, NY

de

Vara aceasta am facut o calatorie in Statele Unite, si anume la Buffalo, un oras din statul New York situat aproape de granita dintre SUA si Canada, precum si la Cascada Niagara, malul american.

Nu este prima oara cand fac aceasta calatorie – am mai fost intr-o vacanta la Buffalo si Niagara americana acum patru ani, in vara lui 2012, cand eu si John aniversam 10 ani de casatorie. De data aceasta insa scopul calatoriei noastre in America nu a fost la fel de romantic – am mers la Buffalo deoarece John cauta o anumita piesa auto care nu este disponibila in Canada, care nu se vinde in Canada (nici in magazinele fizice, nici online), si am plecat la Buffalo sa o cumparam dintr-un magazin auto din SUA. Cu ocazia aceasta, daca tot trebuia sa facem un drum peste granita, am imbinat utilul cu placutul si am extins scopul practic al calatoriei la unul distractiv.

Am plecat la Buffalo intr-o zi a saptamanii; in schimb era o sambata cand am mers acolo prima oara, in 2012. Cand am fost prima oara la Buffalo, in vara lui 2012, nu am fost impresionata de orasul american, si v-am povestit mai multe despre vizita mea de atunci in acest articol. Orasul mi s-a parut complet lipsit de viata, si literalmente nicio suflare de om nu era de vazut pe strazile din Buffalo. Era perioada post-recesiune care inca se resimtea in Statele Unite, si parea ca pustietatea si lipsa de energie din Buffalo era rezultatul recesiunii din 2008-2012.

Si acum, cand mergeam din nou la Buffalo, ma intrebam pe drum, oare cum e orasul acum, o fi la fel de “mort” ca in 2012? Sau poate s-a schimbat ceva de atunci? Stai sa trecem granita si sa vedem. Fiind o zi a saptamanii, granita de la Niagara pe unde am intrat in Statele Unite nu a fost aglomerata, si ne-am vazut repede pe partea cealalta, dupa care ne-am indreptat spre Buffalo.

Cand am ajuns in oras, mai intai ne-am oprit la magazinul auto unde John avea de gand sa cumpere acea piesa. La fel s-a intamplat si in 2012 – cand am intrat in SUA si am ajuns la Buffalo, prima noastra oprire a fost la un magazin din acelasi lant, AutoZone, cand John vroia sa cumpere niste piese auto pentru masina pe care o aveam atunci; iar odata cumparaturile la AutoZone incheiate, am mers in centrul orasului.

Cand am ajuns in downtown Buffalo, se apropia ora pranzului. Era o zi a saptamanii, si speram sa vad lume prin oras, cei care lucreaza prin birouri in centru, si care ieseau din birouri pentru a lua pranzul. Si asa s-a intamplat. Ori situatia la Buffalo s-a imbunatatit in ultimii 4 ani, ori diferenta era o zi a saptamanii cand toata lumea e ocupata si creea miscare prin oras, spre deosebire de weekend cand am fost la Buffalo in 2012, dar de data aceasta orasul nu era nici pe departe atat de tacut si lipsit de viata ca atunci cand l-am vazut prima oara. Lumea era afara, oamenii se plimbau sau luau pranzul, traficul pe strazi era destul de viu, cafenelele si restaurantele forfoteau de energie.

Si bineinteles, fiind ora pranzului, vroiam sa ne oprim sa mancam. Cand am fost prima oara la Buffalo si vroiam sa ne oprim la un restaurant sa luam masa, un localnic ne-a indreptat spre Strada Chippewa ca fiind strada cu cele mai multe restaurante unde puteam sa mergem sa mancam la pranz. De data aceasta am facut la fel – am mers pe Strada Chippewa sa cautam un restaurant dragut unde sa ne oprim pentru pranz. Atunci, in 2012, de-abia am gasit un loc decent unde am putut lua masa; acum insa parea ca restaurantele de pe Chippewa Street o duc mult mai bine, au mult mai mult clienti, si sunt mult mai atragatoare. Inca le tineam minte pe unele din ele, de la vizita noastra din 2012. De data aceasta ne-a fost mult mai usor sa gasim un restaurant decent unde sa ne oprim si sa mancam o friptura buna.

Orasul s-a schimbat mult in bine, si m-am bucurat sa vad asta. Recunosteam cate o cladire sau cate un local pe care le vazusem si in 2012, iar acum Buffalo nici pe departe nu arata ca orasul fantoma de acum patru ani. Am petrecut acolo o zi frumoasa si ne-am simtit bine la Buffalo; dupa care ne-am indreptat spre Niagara, sa vedem si cascada.

Asa arata Strada Chippewa in 2012 (strada Franklin se intersecteaza cu Chippewa)

Si asa arata acum, aceeasi portiune

Si asa arata acum, in 2016, vedere a aceleiasi portiuni a strazii Chippewa

Vedeti cladirea inalta din sticla albastra, de-a lungul strazii, pe care scrie Delaware North? In 2012 nu era, e o cladire noua, recent construita.

Restaurantul unde ne-am oprit sa mancam cand am vizitat Buffalo in 2012

Si asa arata acelasi restaurant acum, iulie 2016

Si asa arata acelasi restaurant acum, in 2016

Sa va arat si alte poze din Buffalo, anul de gratie 2016.

Chippewa Street truly alive!

In 2012 acest Starbucks arata vai de capul lui, acum arata mult mai imbietor si mai prosper. :)

In 2012 acest Starbucks arata vai de capul lui, acum arata mult mai inbietor si mai prosper. 🙂

Imi aduc aminte ca in 2012 am intrat in acest restaurant sa luam masa, dar ni sa spus ca localul urmaza sa gazduiasc aun concert rock, si poate nu era n loc potrivit pentru un copil (Alex avea mai putin de 3 ani atunci); acum localul se prezenta drept un loc mult mai portivit pentru masa de pranz

In 2012 am intrat in acest restaurant sa luam masa, dar ni s-a spus ca localul urmeaza sa gazduiasca un concert rock, si poate nu era un loc potrivit pentru un copil (Alex avea mai putin de 3 ani atunci); acum, in 2016, localul s-a prezentat drept un loc mult mai potrivit pentru masa de pranz.

Photo credit: Victoria West

Tag-uri:
· · · ·
Categorii:
Calatorii

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *