fbpx
„Moda este trecatoare, doar stilul ramane – Coco Chanel“

Politia Modei in Toronto

de

De curand mi-am dat seama ca mi-am gesit cariera. In loc sa fi dat la Litere, trebuia sa dau la Academia de Politie a Modei, daca aceasta ar fi existat in realitate, la propriu; si nu doar la figurat, sub forma unei metafore ironice.

Cand vad infractiuni ale modei, imi vine sa actionez ca un ofiter de politie sadea, de Politie a Modei bineinteles, si sa arestez infractorii deosebit de periculosi pentru moda, adica sa-i trimit acasa sa se schimbe. In fanteziile mele cele mai suparate, cand retina mea sufera la vederea unor combinatii vestimentare care n-ar trebui sa iasa pe strada, opresc infractorii care au comis crime importiva modei si le flutur legitimatia sub nas: ”This is Fashion Police. This outfit of yours shouldn’t be worn anymore. You’re under arrest for crimes against fashion. You must go home and change now!” 

La Toronto, la fel ca si oriunde in lume, exista lume bine imbracata si lume prost imbracata. Vad tot felul de dudui si duduite care dau cu batul in balta modei de nu-ti vine sa crezi. Si ceea ce ma doare cel mai mult este ca le vad pe aceste “neinspirate” chiar in inima Toronto-ului – downtown, in cea mai financiara zona a Canadei, unde se presupune ca lumea ar trebui sa se poarte la patru ace. Lucrez in downtown Toronto, in finante, si ma imbrac la patru ace, ca asa imi cere jobul. Si va spun cu siguranta, compania pentru care lucrez nu este singura cu standarde de intolit inalte. Dar chiar si asa, vad colege de-ale mele de breasla care se incapataneaza sa-si uite in fiecare zi codul vestimentarelor maniere acasa. Poate va intrebati de unde stiu ca imi sunt colege de breasla. Pai cum sa nu stiu, daca le vad la 9am in zgarie-norul vecin de pe King Street din downtown Toronto, prin lobby-ul caruia trec in fiecare zi spre biroul meu. 

Am deja ochiul format pentru tinute inadecvate, si le depistez imediat. De multe ori fac un exercitiu haios prin oras – observ lumea din jurul meu si tinutele pe care le poarta. De exemplu, din 20 de femei care trec pe langa mine, determin cate dintre ele s-au uitat cu un dram de atentie in oglinda in acea dimineata inainte sa iasa din casa, si cate dintre ele sunt certate cu oglinda. De cele mai multe ori, femeile care primesc nota pozitiva in mintea mea sunt in majoritate, ceea ce ma bucura, bineinteles. Dar sunt si femei din tabara cealalta. Daca ati putea sa-mi cititi gandurile in timp ce fac acest exercitiu, v-ati distra impreuna cu mine: “Asta e ok… Asta e ok… Uite o tinuta grozava… Asta e asa si asa… Asta e ok pentru varsta ei… Imi place tinuta asta, e super… Asta a uitat sa se uite in oglinda dimineata… Asta nu e ok deloc… Asta e cu capul, altfel nu-mi explic” si tot asa. No harm meaning, zau asa. E doar pentru cultura mea generala de fashion writer. Asa ca daca vreodata imi iesiti in cale, aveti grija ce purtati, ca de nu, va dau pe mana Politiei Modei.

Am vazut acum ceva timp, in lobby-ul de care aminteam mai sus, o cucoana purtand o haina de toamna, potrivita vremii de afara, si sandale pe piciorul gol. Ei bine, hotaraste-te – ori ti-e frig si porti haina de toamna, ori ti-e cald si porti sandale la piciorul gol. Haina groasa de toamna si piciorul gol nu fac echipa buna impreuna, pur si simplu. Ai uitat de clasicul ciorap si pantof? Ciorapul nude inca se mai poarta, sa stii. Du-te acasa si schimba-te acum! Si in timp ce o “admiram” pe duduia in cauza, mi-am adus aminte de Carrie si Miranda din Sex and the City, care au comis-o si ele intr-un mod asemanator (se intampla si la case mai mari, sa stiti). Poate va aduceti aminte de Carrie in sezonul 3 al serialului, cand l-a cunoscut pe politicianul Bill. Intr-o seara friguroasa cand era cu el in oras, purta o haina lunga frumoasa si eleganta, combinata cu superbele ei picioare goale si sandale, in martie. Si se plangea de frig. Pai cum Dumnezeu sa nu-ti fie frig, daca ai iesit in picioarele goale cand afara sunt 0 grade??? Trage niste ciorapi pe tine daca nu vrei sa-ti fie frig! Iar Miranda a comis-o in primul film, atunci cand s-a certat cu Steve si isi cauta un apartament in Manhattan sa se mute. Aceeasi poveste – haina lunga de toamna, picioare goale si sandale. Pai ori e frig ori e cald, pick a side, stay there.

Mai vad fete prin oras care poarta leggings, si care isi imagineaza ca daca au tras o pereche de leggings pe ele, au tot ce le trebuie, si nu se mai obosesc sa puna o fusta de-asupra, sau macar un pulover mai lung, care sa le acopere fundul. Nu dom’le, nu e suficient. Ai uitat ceva acasa. Nu vrem sa-ti vedem toate formele. Nu vrem sa-ti vedem fundul imperfect. Du-te acasa si schimba-te acum!

Ma supara tare mult si acele domnisoare care isi imagineaza ca albul si negrul merg bine impreuna oricand si oriunde. Flash news, nu merg bine impreuna oricand si oriunde. Am vazut de curand cateva specimene comitand-o si pe aceasta. Un exemplu – fusta, ciorapi negri, sosete albe si adidasi albi. Alt exemplu – ciorapi negri si cizme albe. Oh my god, can it get worse than that??? Cine naiba te-a invatat sa porti incaltaminte alba la ciorapi negri? De ciorapi nude ai auzit (eternii ciorapi nude, binecuvantat fie inventatorul lor)? Daca vrei sa porti ciorapi negri, pune mana si completeaza-ti look-ul cu pantofi tot negri. Si cine naiba te-a invatat sa porti sosete albe de bumbac peste ciorapi lycra negri (sic!), si pantofi sport peste toatea astea (sic!), cu fusta (sic!)??? Ai facut cursuri de sfidare a regulilor modei? Du-te acasa si schimba-te acum!

Dar preferata mea este faza cu gentile Louis Vuitton fake. Tot vad prin oras don’soare cu papornite fake la brat, care tipa FAKE de la o posta (monograma LV cu picioarele in sus). Cum Dumnezeu nu ti-e jena sa porti oribilitatea aia pe strada? Ok, nu toata lumea e croita pentru Louis Vuitton, pai atunci nu purta un LV fake daca nu iti permiti sa porti unul veritabil. Sunt atatea branduri de genti elegante, “de firma”, “designer”, cum vreti voi sa le spuneti, la preturi mult mai accesibile, daca vrei neaparat geanta de firma. Si atunci de ce sa te faci de ras cu un fake? Dintotdeauna am fost de parerea ca e mai bine sa porti un no-name decat un fake. Du-te acasa si schimba-te acum!

Si una pentru baieti. Multi tineri din Toronto isi imagineaza ca sunt foarte stilati daca poarta blugii pe vine, cu centura pe vine si cu turul la nivelul genunchilor (de zici ca au hotarat sa-si faca buda mobila), cu lenjeria intima la vedere. Nu stiu ce in in capul, dar ei probabil chiar se cred sexy asa. Surprise, nu sunteti sexy, fetelor nu le plac pantalonii pe vine. Nu vrem sa-ti vedem fundul. Nu ne intereseaza lenjeria ta intima. Nu vrem sa-ti vedem chilotii, nici chiar daca au model cu drapelul american pe ei. Trage-ti pantalonii de pe vine sau… Du-te acasa si schimba-te acum!

Categorii:
Politia modei

Comentarii

  • Doamne, cata nevoie am avea de tine aici!
    Vestitii leggings nu avanteajeaza pe nimeni foarte tare, nu fara ceva lung peste, oricat de slab ai fi, iti evidentiaza formele intr-un mod nedorit. N-am decat negri. Cat despre combinatia alb-negru, ma feresc de ea, cu mare teama sa n-o dau in bara. Vad peste tot, pe strada sau la birou, zebre si table de sah 🙁 Si..ar mai fi multe de spus. Less is more 🙂

    Anda 11 decembrie 2010 23:59 Răspunde
  • Victoria, sa stii ca nici la mine la tara nu se imbraca lumea asa de prost. Stiam ca este normal sa te imbraci cu haina de blana si cu sandale ( fara ciorapi), dar asta numai in cazul in care esti cu masina si ai de facut doar un pas pana in locatia pentru care te-ai imbracat asa; dar ca sa extinzi obiceiul asta si la hainele de toamna si pe strada e…

    Voiam sa te intreb daca esti la curent cu noii producatori de incaltaminte si accesorii(genti, curele) de pe la noi (ca tot veni vorba ) si ti-as recomanda sa tragi cu ochiul la brandul ”Musette” sau ”Christhelen B” ( e acelasi lucru) . Poate scrii ceva si de romanii nostri!

    Un lucru nu inteleg – daca esti absolventa de litere cum de lucrezi in finante? ( sa nu ma intelegi gresit, ai toata admiratia mea! )

    camellia 12 decembrie 2010 13:02 Răspunde
  • Din moment ce la o tinuta de seara se cer sandale, deci picior gol, cum sa iti mai pui si ciorapi? Haina trebuie sa fie groasa, daca e sezon rece, inauntru o dai jos si ramai in rochie, dar afara ce faci? Eventual iti iei o pereche de ciorapi in geanta si ii tragi pe tine inainte de a pleca acasa.

    riana 12 decembrie 2010 13:47 Răspunde
  • Cred ca e trebuie sa mai treaca multa vreme pentru ca romanii, in speta romancele sa inteleaga ca modul de a gindi si de a te imbraca de la Bucuresti sau din Romania in general nu se aplica altor tari „civilizate”. De cind cu feminismul (si asta s-a intimplat prin anii ’70 dar grota neagra a comunismului impiedica contactul cu comunicarea, cu lumea din afara) „a day without make up is not a day without self esteem”. Cu alte cuvinte, majoritatea femeilor din „lumea civilizata” iar aici includ Europa si continetul nord american, nu mai dau doi bani pe „ciorapi nude” sau alte combinatii si prostii din astea de care romancele se cramponeaza din gros. Feminismul a adus cu sine o schimbare a mentalitatii care presupune libertate din mai multe puncte de vedere, printre care si cel de a combina un Louis Vuiton cu adidasi. Tara in care traisec acum, Norvegia, este un exemplu in acest sens. Aici sint la moda cizmele de cauciuc cu Louis Vuiton, originale cele mai multe, pentru ca si le pot permite. Nu am nimic impotriva „fake”-urilor intrucit nu consider ca cineva e normal la cap sa plateasca intre 1000 si 3000 euro pe o geanta originala cind pretul uneia ar putea hrani o jumatate de Africa. Este inuman si nesimtit sa cumperi produse ale acestor firme.
    Este vorba de un respect de sine al femeilor de aici pe care romancelor le este greu sa-l inteleaga. Recunosc ca si eu am avut probleme cu combinatia adidasi cu Vuiton, dar nu consider asta o crima la adresa modei. Adica nu o mai consider! Femeile sint mai libere acolo unde „fashion police” nu exista. Nimeni nu este judecat dupa haine aici, asa cum se intimpla in Romania. Oamenii sint valorosi in sine si nu pentru hainele lor. N-am vazut in nici o alta tara barbati mai iubitori si cu mai mult respect pentru femeile lor (traiesc cu unul dintre ei) ca aici. Ideea de baza este: Love me or leave me! You should love me as I am, I am not going to change. Si asta nu este valabil pentru niste femei blonde si serafice, pentru ca foarte putine norvegience arata astfel, ci pentru niste Brunhilde cu fundul cit soba si care muta singure mobila. La ce-ti folosesc toate hainele si combinatiile si ciorapii „nude” daca nu esti iubita si acceptata asa cum esti. Romancele ar trebui sa renunte la aceste idei de secol 19 si sa incerce sa ajunga acolo unde alte femei se afla de multa vreme.

    Silvia 12 decembrie 2010 15:51 Răspunde
  • Anda, asa e cu leggings, avantajeaza pe foarte putina lume, caci iti scot formele in evidenta intr-un mod neavantajos. Parerea mea este ca leggings nici nu au fost inventati pentru a fi purtati „per se”, ci doar cu ceva de-asupra. De exemplu, vrei sa porti o fusta scurta de jeans, si leggings sunt perfecti in loc de ciorapi la o fusta scurta. Daca ciorapii ar arata una alta atunci cand te asezi, leggings cei mati nu arata nimic din ce n-ar trebui sa fie vazut. Si eu port leggings, imi plac, dar ii port cu fuste sau rochii (anumite modele care se preteaza la leggings), nici intr-un caz nu i-as purta pe post de pantaloni, ca nu sunt pantaloni.

    Victoria West 12 decembrie 2010 18:07 Răspunde
  • Camellia, cred ca o iesire eleganta seara in oras ar fi singura situatie in care haina de blana si picioarele goale cu sandale ar fi ok. Dar in exemplul descris de mine era vorba despre o persoana care mergea la job, dimineata, care avea de traversat o anumita distanta prin oras ca sa ajunga unde ii trebuia, etc. Deci, nu e ok.

    Nu sunt la curent cu producatorii de incaltaminte pe care i-ai amintit, dar am sa arunc un ochi sa vad despre ce e vorba.

    Sunt absolventa de Litere, da, si in Romania am lucrat ca profesor. Dar cand m-am mutat in Canada, m-am reorientat profesional si am explorat domeniul financiar. Am facut scoala de finante aici in Toronto, si am inceput o cariera in finante. Cand am venit in Canada, nu tineam neaparat sa fiu tot profesor, eram deshisa si altor oportunitati profesionale. Aici ai nevoie de n si n echivalari pentru a-ti continua studiile pentru meseria pe care ai facut-o in tara de origine. Eram in postura sa o iau de la capat, si daca asta era situatia, m-am gandit de ce sa nu incerc ceva nou? Decat sa fac facultatea de litere a doua oara, mi-a suras mai mult sa invat o noua meserie, si asa am inceput sa lucrez in finante. Pentru mine a fost o schimbare binevenita, m-am indragostit de aceasta meserie din prima zi cand am inceput sa o practic; asa ca am lasat invatamantul in urma in favoarea finantelor.

    Victoria West 12 decembrie 2010 18:21 Răspunde
  • Riana, pentru orice problema exista si o solutie. Cum spunea si Camellia mai sus, la o tinuta de seara, iti iei sandale la picior gol daca vii cu masina la locatia respectiva si nu trebuie sa stai afara mai mult de cateva secunde, iar inauntru nu stai cu haina pe tine. Daca e sa porti ciorap, ii combini cu o pereche de pantofi fini care sa arate ok cu rochia in cauza. Cu alte cuvinte, te orientezi de acasa — ce fel de eveniment e asta, cat timp trebuie sa petrec afara, cum ma deplasez pana acolo, etc.

    Victoria West 12 decembrie 2010 18:38 Răspunde
  • Silvia, eu chiar am ceva impotriva fake-urilor. Daca nu-ti permiti o geanta veritabila, atunci nu pretinde acest lucru cu un fake. Nimeni nu spune ca e obligatoriu ca toata lumea sa poarte LV, de unde si fake-urile in cauza. Poarta una mai ieftina, atat cat iti permiti, dar nu iesi pe strada cu un fake sa te faci de ras. Pot sa va dau o duzina de exemple de genti de firma la preturi mult mai accesibile decat este Louis Vuitton — Guess, Kenneth Cole, Steve Madden, Aldo, Mexx, Nine West, etc., pentru cei care prefera accesorii de firma, ca vezi doamne nu le plac no-name. Nici eu nu as da $3000 pe o geanta, dar nu un fake este solutia, ci pur si simplu o geanta mai ieftina. Intamplator sau nu, femeile pe care le vad in Toronto cu fake-uri LV sunt asiatice; probabil din cauza ca mama tuturor fake-urilor este China, si si-au cumparat acele genti de pe toate tarabele chinezesti. Nu mi-aduc aminte sa fi vazut o europeanca sau o canadianca purtand aceste fake-uri.

    Si nu e vorba aici de a judeca oamenii dupa felul cum se imbraca, doamne fereste. Ideea articolului meu nici pe departe nu era ca trebuie musai sa te imbraci in haine de firma/scumpe, ci pur si simplu sa te imbraci cu bun gust, ceea ce nu e greu. Nu trebuie sa faci eforturi uriase pentru o tinuta care sa nu tipe a prost gust. E vorba de un set minim de reguli care zau ca merita respectate, nu e vorba de fite. Nici eu n-as avea nici o problema sa combin o geanta LV cu incaltaminte casual. Ei chiar cu incaltaminte sport nu as combina, dar in rest da — balerini, pantofi mai casual, pantofi mai eleganti, sandale, cizme, etc. Si asta pentru ca multe din modelele LV sunt purtabile, in ciuda pretului mare — sunt genti care pot fi purtate in orice moment al zilei, la (aproape) orice fel de ocazie, si sunt combinabile cu (aproape) orice fel de incaltaminte, si (aproape) orice fel de tinuta. Tocmai asta si este frumusetea unei genti LV (poate ca si pretul ei se explica la fel) — daca tot dai o caruta de bani pe ea, te poti bucura de ea, o poti purta oricand si oriunde, nu trebuie sa o tii in dulap si sa o porti o data pe an la nu stiu ce ocazie speciala.

    Victoria West 12 decembrie 2010 19:01 Răspunde
  • Fantastic articol Victoria. Si eu am observat sandalele la haine din blana in SATC, dar din moment ce era un film, am trecut cu vederea, gandindu-ma ca nici o femeie normala nu isi trage pe ea o haina de blana la plus (cel putin 10) grade necesare sa nu-i inghete degetelele in sandale, caci crapa de cald si transpira in ea. Sau invers, nu-si ia o pereche de sandale, de la zero grade in jos, caci altfel ii ingheata degetelele si „nenea doctor” va fi nevoit sa i-le taie. Nu-i de gluma cu gerul, dar in filme orice e posibil. Observ ca si in realitate.
    Cat despre gentile fake, ma alatur campaniei. E de prost gust. Cat despre cine le poarta, cam ce e prin Toronto e si prin Paris.

    wlfp 12 decembrie 2010 22:08 Răspunde
  • Orice tinuta ,compusa din piese de firma sau no name ,este distrusa de parul nespalat,maini,unghii neingrijite.

    Daniela 13 decembrie 2010 6:50 Răspunde
  • Victoria, eu nu inteleg de ce se strofoaca unele sa poarte genti LV fake, cand si alea originale sunt oribile! Acu pe bune, cacaniul ala tarcat cu un logo care -mi aminteste de perdelele de la CFR… Doamne, cand sunt atatea genti frumoase pe lume! Big name or no name!
    Eu n-as purta o geanta LV originala decat daca as primi-o cadou (probabilitate zero), ca sa ma falesc cu ea la mine in Titan, ca sunt snoaba! : D

    Alina Grozea 13 decembrie 2010 8:52 Răspunde
  • Silvia,mi-a placut tare mult abordarea ta,si sunt intru totul de acord ca femeia romanca inca se cramponeaza de tare multe lucruri lipsite de importanta.Personal,stiu de foarte timpuriu cum sa-mi asortez culorile.Mai exista o poanta,nu stiu sa o reproduc exact,insa era ceva de genul -cum deosebesti un clovn de un barbat necasatorit?Raspunsul era ca clovnul stie macar ca este imbracat anapoda.Sigur ca sunt mari exceptii,de barbati care au un simt estetic innascut si carora n-ai ce sa le reprosezi.
    Personal,mai ales ca ninge ca -n povesti,prefer o balanita scutta cu gluga careia ii asortez cizmulite de guma movulii.Recunosc ca ma simt tare bine,desi asocierea pare tare anapoda

    adrianagianinna 13 decembrie 2010 16:45 Răspunde
  • Da,posetele…Recunosc,am remarcat demult marca Louis Vuitton,insa ,din cate stiu sunt cocepute mai mult ca si genti masive de calatorie.Sincer ,nu cred ca m-ar tenta,avand in vedere costul,insa ma satisfac marcile italienesti,neaparat de calitate.

    adrianagianinna 13 decembrie 2010 16:49 Răspunde
  • Victoria,

    Din Toronto citind, mi-a placut tare mult stilul acrticolului tau. Desi ca principii sunt in totalitate de acord cu Silvia, adica nu judec oamenii dupa cum se imbraca, nu ma intereseaza, si de multe ori chiar nu observ, consider observatiile tale reale si, desi acide, pline de bun simt.

    Si nu stiu daca ai vazut vreodata (eu am vazut) nea omul coborand in pijama si papuci de casa, din bloc si pana la magazinul din colt, sa isi cumpere tigari …

    Trebuie neaparat sa iesim la lunch impreuna. Si eu lucrez pe King Street.

    Si chiar m-am saturat sa ma imbrac numai de la Reitmans, si sa ma incalt de la Naturalizer… Ca de cateva ori am incercat alte variante si am dat-o in bara. Poate mai prind ceva idei de la tine.

    Cu drag,

    Mariana

    Mariana 13 decembrie 2010 20:58 Răspunde
  • Multumesc vlfp pentru aprecieri si pentru comentariu, ma bucur mult ca ti-a placut articolul. Cat priveste SATC, da, te gandesti ca e film si nu realitate, si ai tendinta sa treci cu vederea. Dar chiar si asa, ma gandesc ca in spatele personajelor fictive din film exista persoane reale, creatorii filmului. Si aici ma refer in speta la Patricia Field, care a fost costume designer pentru SATC, si toate outfiturile din film sunt creatia ei. De-a lungul serialului si celor 2 filme, au mai existat si alte tinute care din punctul meu de vedere o dadeau in bara, dar asta deja e o alta discutie, pe care eventual o putem dezvolta alta data. Ceea ce vreau sa spun este ca un designer real, adica Patricia Field, a imbracat-o asa pe Carrie cea fictiva (cu haina de iarna si picioare goale in sandale), sau pe Miranda, si parca n-as trece cu vederea, mai ales ca moda este un element atat de important in SATC.

    Victoria West 14 decembrie 2010 3:18 Răspunde
  • Daniela, sunt intru totul de acord cu tine, hainele nu sunt suficiente, daca nu sunt completate de o igiena adecvata. Ma supara de exemplu persoanele al caror par au aspect gras tot timpul, de parca spalatul pe cap ar fi o provocare majora. 😀

    Victoria West 14 decembrie 2010 3:26 Răspunde
  • Alina, se intampla ca mie imi plac gentile LV, inclusiv cele cu modelul clasic maro cu monograma. Acest model a devenit traditional pentru Louis Vuitton, dar si controversat in acelasi timp, recunosc. Gusturile difera de la o persoana la alta, este foarte adevarat, si unii admira aceste genti altii le detesta. Mie imi plac, si le gasesc elegante. 🙂 Imi mai plac si gentile Chanel, doar ca nu-mi permit sa port una, 🙂 dar le admir la cei care isi permit.

    Victoria West 14 decembrie 2010 3:32 Răspunde
  • Adrianagianina, Louis Vuitton este leader la valize si genti de calatorie de lux, dar si in privinta posetelor, ce-i al lor e al lor. Pacat ca se gasesc prea multi contrafacatori care „intineaza” acest brand.

    Victoria West 14 decembrie 2010 3:45 Răspunde
  • Buna Mariana, multumesc ca mi-ai scris, si ma bucur sa aflu ca locuiesti in Toronto. Nu mi-aduc aminte sa vad omuleti iesind in pijamale pana la magazinul din fata pentru tigari, 😀 dar in schimb am vazut la bloc o cucoana in pijamale iesind la spalatoria de la parter. Stiu ca sa mergi la spalat rufe nu cere o tinuta speciala, dar niste pantaloni de casa tot erau mai buni decat pijamalele. 😀 Si un tip chiar a facut misto de ea in lift, si i-a zis ceva de genul: „Laundry day, eh?” Pentru femeie chiar era laundry day, adica o zi din aia de spalat rufe in care nu mai avea nici o haina curata in casa si a iesit la spalatorie in pijamale.

    Mi-ar placea foarte mult sa iesim impreuna la lunch, bineinteles. 🙂 Uite adresa mea de email victoria_west_2010@yahoo.ca, tinem legatura. Te pup.

    Victoria West 14 decembrie 2010 3:56 Răspunde
  • Ok, Victoria, atunci iti doresc sa-ti aduca Mosu cateva Vuitoane ! 🙂

    Alina Grozea 14 decembrie 2010 7:58 Răspunde
  • Victoria… eu am vazut in pijama la Tim Hortons… si cu copiii tot asa… venisera sa cumpere micul dejun si nu au relizat ca nu drive-trough!

    CristinaC 14 decembrie 2010 16:15 Răspunde
  • Alina, ce dulce esti. 🙂 Una mi-ar fi suficient, nu mi-ar trebui mai multe. 🙂

    Victoria West 15 decembrie 2010 3:01 Răspunde
  • Cristina, deci e clar, m-ati convins, se intampla pe scara larga. 😀 😀

    Victoria West 15 decembrie 2010 3:03 Răspunde
  • Victoria, ”Victoria West” este un pseudonim?

    camellia 15 decembrie 2010 11:30 Răspunde
  • Camellia, West este pseudonim, Victoria este prenumele meu real. 🙂

    Victoria West 16 decembrie 2010 0:13 Răspunde
  • In picioarele goale si-n balerini sau papuci umbla, in miez de iarna, si englezoaicele. Nu ma mira. Si da, au palton si manusi.

    Anemari 16 decembrie 2010 14:52 Răspunde
  • uau.Esti total paralela.E foarte rafinat sa porti blana cu sandale, nu stiu de unde te informezi tu..dar sigur nu din reviste si de site urile potrivite.Probabil din experienta anilor 80 in Romania.Unde se poarta dres nude?In Romania anilor 1980?Probabil ca da, asortat cu gusa si sunca.

    lili 17 decembrie 2010 6:25 Răspunde
  • Cand e vorba de moda, trebuie sa ma bag si eu repede :)) Nu ca as fi experta, dar imi place tema. Cand am ajuns in SUA si am inceput sa vad prin supermarketuri ‘celebrele’ tinute pantaloni de pijama, flip-flops, tricouri lalai, am fost si eu ca toata lumea putin socata. Apoi am inceput sa ma obisnuiesc cu ei. Acum nu numai ca nu-i judec, dar ii privesc chiar cu simpatie. Chiar in noaptea spre Black Friday am vazut la mall adolescente in pantaloni de casa / de pijama. Am zambit si cam atat.

    Multe femei de aici nu sunt pur si simplu interesate de felul cum arata, ceea ce sigur, e cam trist pentru o femeie. Macar sa ai o tinuta ingrijita daca nu mai mult. Altele, pur si simplu sunt coplesite de sarcinile zilnice, job, copii etc si se neglijeaza (intalnim si in Romania cazuri). Iar altele pur si simplu nu se pricep si ar avea nevoie de o mana de ajutor. Nu toata lumea se naste cu un simt estetic dezvoltat. Multe femei cunoscute se imbracau prost pana sa ajunga pe mana stilistilor. Cu toate putem invata, daca suntem interesate, bineinteles.

    Silvia, iti inteleg punctul de vedere. Si mie mi se pare aiurea sa dai mii de dolari pe o geanta… Eu cred ca oricat de bogata as fi, tot ‘zgarcita’ as ramane….

    Alina, m-am stricat de ras :)) Stiam eu ca logo-ul LV imi aminteste de ceva si abia acum mi-am dat seama ca seamana cu CFR-ul :))) Nu-mi plac LV-urile pentru simplul motiv ca au emblema aia pe toata suprafata imprimata. Mi se par urate. La fel si alte genti care au logo-ul peste tot. Imi plac unele genti de designeri celebri pentru faptul ca au un model mai deosebit, dar nu cred ca m-as indura vreodata sa dau banii pe ele…

    Revin la ce a zis Silvia si ii dau dreptate si la faza cu mentalitatea romanilor. Am cunoscut in blogosfera o domnisoara cu un stil foarte original. Combina cu maiestrie piese vintage / second-hand cu piese de designer sau piese simple. Rezultatul? Pe strazile Bucurestiului este privita ciudat, iar unii chiar zambesc sau fac comentarii aiurea…. Va dati seama ca in orasele mici, nici atat nu-ti permiti o tinuta mai iesita din standarde…. Si chestia asta n-o sa se schimbe prea curand.

    Si ca tot am pomenit de persoanele care nu sunt interesate de moda… la polul opus se afla cele ‘in pas cu moda’. In mall-urile din zona mea, intalnesc aproape 90% femei de culoare, unele elegante, cu stil, cele mai multe insa exagerat de incarcate de bijuterii, accesorii, tipatoare si neplacute ochiului.

    De barbati, ce sa zic. Aici nu se mai poarta pantalonii cu turul jos. Am fost socata cand am vazut un astfel de grup. Pantalonii erau mai jos de fund, practic pe fese, si respectivii ii tineau cu mana ca sa nu cada :)))) Ceva mai caraghios de atat nu cred sa fi vazut vreodata 🙂

    Americanca 17 decembrie 2010 9:18 Răspunde
  • Anemari, nu ma mira nici pe mine ca se intampla si in alte parti ale lumii. 🙂

    Victoria West 18 decembrie 2010 16:39 Răspunde
  • Lili draga, atunci fii tu rafinata cu blana si sandale, si picioare goale. Eu ma informez nu doar din reviste si site-uri, dar si de la bunul gust. Si chiar nu-mi aduc aminte sa fi vazut aceasta combinatie in reviste, acum ca e sezon de iarna, ca tot ai pomenit de reviste. Nu incerc sa impun nimic nimanui, ci doar analizez. Daca tu vrei sa porti haine de blana la picioarele goale, este absolut dreptul tau, dar ai grija sa nu te supraincalzesti din cauza hainei sau sa-ti inghete picioarele din cauza sandalelor, caci daca porti aceasta combinatie, ti se va intampla una din doua cu siguranta. Nu stiu ce fun este sa iesi in oras, sau sa mergi dimineata la job, sa dai haina de blana jos si sa ai pete de transpiratie la axila, sau sa ai picioarele vinete din cauza frigului de afara. De aia erau buni ciorapii (nude sau ne-nude), ca sa nu ti se invineteasca picioarele.

    Victoria West 18 decembrie 2010 16:48 Răspunde
  • Americanca, multumesc pentru parere si pentru comenatriul amplu.
    Cred ca stiu la ce domnisoara din blogosfera te referi, i-am vazut blogul. Tinutele ei intr-adevar sunt interesante, deosebite de celelalte. Important este ca ea sa se simta bine, cred eu. 🙂 Oricum n-ai cum sa fii pe plac tuturor, gusturile difera de la o persoana la alta, one woman’s trash is another woman’s treasure si tot asa. 🙂

    Victoria West 18 decembrie 2010 16:57 Răspunde
  • Mie asta cu haina de blana si sandale imi suna a fitza putin. As fi zis ca s-au inspirat din SATC, dar sunt sigura ca am vazut aceasta combinatie si in filme vechi, de prin anii 60…. Cred ca o sa fac un exercitiu de memorie sa-mi amintesc filmul.

    Dar moda din filme e cumva la fel ca moda de pe podiumuri. Unele tinute sunt facute de dragul artei, nu pentru a fi purtate pe strada….

    De ce zic ca imi suna a fitza…. sunt sigura ca doamnele alea nu poarta blana artificiala, ci blanuri scumpe…. adica animale moarte… brrrr, oribil.

    Americanca 18 decembrie 2010 19:30 Răspunde
  • Mai in gluma, mai in serios, unele tari arabe sunt chiar renumite prin „politia modei” 🙂 … ma rog, noi vesticii ii zicem „politia de moravuri”, cind de fapt cica e „politia bunului gust si a bunului simt” … am inteles ca e metafora, dar totusi, parca e si un pic de judgement pe acolo.
    Bunul gust difera de la persoana la persoana … pentru unii, bun gust inseamna ciorap nude si taior nelipsit din garderoba, pentru altii inseamna cizme de guma cu inimioare si stelute colorate la rochita de matase, doar stim cu toti vorba aceea „nu te poti —- in gustul omului”.

    Ma inscriu si eu pe lista celor care am coborit din avionul transatlantic, cu muuulti ani in urma, cu o valiza plina de idei si conceptii de genul noi suntem cele mai frumoase, destepte, elegante samd.
    Din fericire, am nimerit intr-o zona cu vinturi si ploi multe, iar de la atita spalatura, multe din ideile mele s-au evaporat, lasind la iveala imaginea ca sunt „old fashion”, si vorba Silviei – btw, excelent comentariu, – ar fi cazul sa ajung si eu acolo unde femeile cu care veneam zilnic in contact, erau de mult. A se nota ca in primele luni in Lumea Noua, nu m-ai fi dus la mall in pantaloni scurti si slapi, nici cu forta, ca dupa aceea sa realizez ca e chiar relaxant, si in afara de mama, nu s-a uitat nimeni chioris la mine :).

    Ciorapul nude, oricit de greu ne-ar fi sa credem, NU se mai poarta de pe la sfirsitul anilor 80!!! … cind noi inca stateam la coada la Romarta pentru doua perechi de persoana, Lady Di – care nu suporta ciorapii si eticheta regala -, l-a decazut de pe piedestalul modei si l-a inlocuit cu crema de piele hidratanta, evoluata mai tirziu in creme bronzante, cu sclipici sau fara, si care, pe cuvint de onoare si pe incercate, chiar tine de cald :), nu i se duce firul cind ti-e lumea mai draga si nici nu ti se electrizeaza fusta sau rochia.
    De aceea nu o sa vedeti prea multe femei prin lumea vestica in ciorapi nude, iar daca le vedeti, sigur sunt cele de la est de zidul Berlinului si din China, sau au peste 55 de ani.
    Ciorapi negri si cizme albe – wow, ma intreb ce parere ar avea Kate Spade, care si-a lansat anul trecut colectia de bijuterii de Craciun la Holt Renfrew, cu manechine imbracate in rochite viu colorate, ciorapi negri si cizme albe (!).
    Cum ziceam, gusturile difera, chiar si printre fashioniste :).
    Mantourile lungi, de blana sau de stofa, se poarta numai si numai alaturi de o incaltaminte eleganta, iar daca incaltamintea aia e un Loboutin sau Jimmy Choo, e chiar „blasfemie” sa pui un ciorap linga :).
    Colega si mentorul meu este una din aceste doamne care vin dimineata la servici in manto si cu pantofi – pumps sau peep-toe, fara ciorapi … este o avocata de succes, in floarea virstei si care merge la shopping cu personal shopper si image consultant, de-aia cu bachelor degree in arts and fashion … mda, ea vine cu masina la servici, dar tot are de mers vreo doua blocuri din parcare si pina in cladirea unde sunt birourile noastre, si zau ca nu are picioare vinete si nici transpiratie la axila.
    La balerini, la fel ca la sandale, nu se poarta ciorapi, exceptie facind cei 3/4 … cel putin asa zic aia de la Vogue si tot ei mai spun ca sunt sandale si flats special made for opaque tights … eu ii cred pentru ca mie imi ies balerinii din picioare daca port ciorapi LOL.
    Sosetele albe si pantofii sport dispar in birouri, lasind locul unui pantof, poate prea elegant pentru capriciile vremii si calcatul in picioare din traficul de dimineata si seara. E un obicei des intilnit, personal nu l-am adoptat si nici n-am de gind, prefer un pantof sau o cizma comoda care sa-mi usureze naveta casa-tren-birou si invers, avind in vedere ca 8-9 ore stau cocotata pe cuie de 10-12 cm, dar le inteleg pe femeile care prefera acest obicei si intr-un fel le admir, fiindca sunt mai putin inchistate intr-o anumita mentalitate … pentru ele, important este sa se simta bine in functie de bugetul personal, putin le pasa ce crede X sau Y.

    Un Vuitton sau Gucci fals costa vreo $20 in Chinatown si vreo $10 in Hong Kong, asta insemnind cam jumatate de pret din cea mai ieftina poseta decenta pe care o poti cumpara de la Zellers sau Sears si care sa te tina mai mult de-o luna, fara sa se descompuna … deci eu le inteleg, mai ales ca majoritatea asiaticilor au aceeasi mentalitate ca si noi, romanii, in ceea ce priveste „eticheta” si lucrurile de firma :).
    Din punctul meu de vedere, putin imi pasa cum e imbracata o femeie, atita timp cit nu miroase a transpiratie, are dantura ingrijita, o manichiura si pedichiura decenta, un ten luminos si parul spalat.

    Cit despre baieti, m-am bucurat cind a aparut moda jeans-ilor skinny si au inceput sa dispara ororile alea de pantaloni cu fundul la genunchi … dar bucuria nu a tinut mult, fiindca tocmai am vazut ca au aparut skinny jeans cu fundul la genunchi, geez, insa tot mai bine cu nadragii la genunchi, decit cu un milion de tatuuri si cercei 🙂

    Admir non-conformismul vestic, mi-as dori sa fiu si eu mai relaxata … desi am facut progrese considerabile, tot nu sunt acolo unde as vrea sa fiu. Ma duc la mall in pantaloni scurti si la Home Depot in haine de gradina, dar tot nu pot sari din pat simbata dimineata, sa-mi pun geaca peste pijama, sa ma urc in masina si sa iau micul dejun la Tim Hortons sau White Spot .
    In suburbia noastra, ieri toate scolile elementare au avut pijama day … copiii si profesorii au avut voie sa mearga in pijama, li s-a servit micul dejun, s-au uitat la filme, unii parinti s-au costumat in Mos Craciun, Mrs Claus si elfi, ma rog au avut fun, fiind ultima zi de scoala inainte de vacanta de iarna. Daca ati fi trecut pe aici sau a-ti fi dat o tura prin mall aseara, ati fi avut surpriza sa vedeti o gramada de copii si adulti in pijamale 🙂 … e al 5-lea an cind refuz sa o trimit pe fie-mea in pijama si mereu improvizez cite ceva, de genul pantaloni de casa din fleece, cu imprimeuri, tricouri cu mineca lunga si cipici facuti de bunica … cum ziceam, mai am de evoluat :).

    Sofie 18 decembrie 2010 23:40 Răspunde
  • Sofie, a fost o adevarata placere sa-ti citesc comentariul. Foarte fain! Acuma dau fuguta pe blogul tau sa te citesc.

    Americanca 19 decembrie 2010 19:59 Răspunde
  • Americanca, SATC este exemplul perfect in care moda din film este (aproape) la fel ca moda de pe podiumuri. De exemplu, daca iti aduci aminte de Carrie in sezonul 4, dupa ce s-a despartit de Aidan, cand vroia sa-si cumpere apartamentul pe care il inchiria dar nu avea bani, si a descoperit ca a cheltuit $40,000 pe pantofi, hense lipsa banilor pentru avans la casa. Ei, cate exemple din astea cunoastem in viata reala? Sau, un exemplu mai recent despre care iti spuneam adineaori — SATC 2, cand Charlotte gatea purtand o fusta vintage Valentino, cu pantofi cu toc in picioare, si a fost devastata cand fiica-sa i-a distrus fusta. Logic, nu? Oricine ar fi suferit dupa o fusta ca aia, dar nu oricine ar fi purtat-o in bucatarie. Nerealistic de tot (stii parerea mea), dar na, e film. Pe de alta parte, moda din SATC fiind atat de high class pentru lumea de rand, totusi a inspirat multe femei, cum ar fi de exemplu sa poarte tinute elegante/designer cu mai mult curaj si in mai multe ocazii.

    Victoria West 20 decembrie 2010 1:50 Răspunde
  • Bine ai venit Sofie pe blog, si multumesc pentru comentariu, pe care l-am savurat din plin.

    Exemplu pe care l-ai dat cu Kate Spade e unul bun, nu zic nu, dar pentru mine este cel mult un trend unisezon. Daca mergi acum la Holt Renfrew, mai vezi manechinele alea in ciorapi negri si cizme albe? In aceasta toamna am observat si eu un trend propus de multe branduri, designeri, reviste, site-uri de moda — si anume trendul cu sosete peste ciorapi (nu neaparat negre sau albe sau nude, ci orice culoare), un trend pe care nu am avut de gand sa-l adopt, caci nu ma reprezinta, si de care la anul nimeni nu isi va mai aduce aminte. Poate mai tineti minte movul din Romania din 2001 — cine a mai purtat mov in 2002? Sau rozul din 2005 — cine a mai purtat roz in 2006? Eu apreciez moda clasica (cred ca s-a observat deja asta pe blogul meu), moda realista, pe care sa o poti purta mai mult de 3 luni cat dureaza un sezon. Dar asupra unui punct de vedere se pare ca suntem cu totii de acord — gusturile difera de la o persoana la alta.

    Ti-am citit blogul, e fain. Mi-a placut articolul ala cu „Your call is very important to us”. 😀 Am impartasit acolo din experienta mea cu telefoane la guvern. 🙂

    Victoria West 20 decembrie 2010 2:45 Răspunde
  • Si mai vroiam sa mentionez — la Toronto acum temperaturile sunt sub zero grade. N-o sa ma convertesc la picioare goale si sandale iarna ever. 😀 Iarna port si ciorapi de 70 den daca e nevoie. Dar n-ai sa ma vezi pe strazile Toronto-lui cu picioarele goale iarna in veci 😀 (mind you, nici iernile din Romania nu sunt tare blande). Poate daca ma mut in Cuba, acolo n-as avea nevoie de ciorapi; dar cu siguranta nu in Toronto. Poate ca unii considera rafinat haina de iarna si picioare goale cu sandale; dar mie niciodata nu mi-ar trece prin cap sa consider pe cineva demodat ca poarta ciorapi iarna si prefera cizme sau pantofi sandalelor cand e zapada afara.

    Victoria West 20 decembrie 2010 17:09 Răspunde
  • Victoria, iti las aici, caci nu stiu unde altundeva, gandul meu bun si urarea de Craciun cald si luminos 🙂

    lotusul 24 decembrie 2010 10:05 Răspunde
  • Victoria, iti doresc un Craciun minunat, acolo in indepartata tara de adoptie. Sunt sigura ce e si un Craciun alb, nu?
    Delia

    Delia 24 decembrie 2010 10:41 Răspunde
  • Buna Lotusul si Delia, multumesc pentru urarile calde. Da, e craciun alb aici la noi. 😀 Va doresc si eu un craciun minunat alaturi de cei dragi si sa va aduca mosul tot ce va doriti!

    Un craciun fericit le urez tuturor prietenelor mei si celor care citesc acest blog, la multi ani cu multa fericire, bucurii si realizari. Va pup cu drag pe toti!

    Victoria West 24 decembrie 2010 15:14 Răspunde
  • Craciun Fericit!

    wlfp 24 decembrie 2010 18:31 Răspunde
  • Un craciun fericit si tie wlfp. Ma simt simt mai aproape de voi. 😀

    La multi ani tuturor!

    Victoria West 25 decembrie 2010 21:18 Răspunde
  • Victoria, mi-a facut placere sa citesc aceasta postare a ta despre moda din Toronto. Eu traiesc in Toronto de multi ani si am lucrat numai in downtown. M-am specializat aici in programare si data base design.

    Iubesc rochiile si taioarele frumoase, cu o croiala eleganta, culori pastel si din material bun.
    Cind am sosit aici am avut un soc vazind colegele de birou plimbindu-se prin birou, pe mocheta, fara pantofi, sau vazind haine de blana purtate cu tenisi.

    Cu anii mi-am dat seama ca valurile de imigranti sosite in Canada erau formate din oameni extrem de saraci, oameni care veneau pt ca nu aveau ce minca in tarile lor. Au venit irlandezi (sa ne amintim foametea care a fost in Irlanda), italieni din sudul Italiei (Calabria si Sicilia), ucrainieni, etc. Englezii veniti aici nu erau nici ei high class, erau oameni saraci. Unii erau trimisi aici ca sa populeze tara si ca urmare li se dadea ceva pamint, si numai de moda nu le pasa.Cei care au venit educati si in numar mare au fost cei din Europa de Est. Dar ei au venit dupa 1990.

    Au trecut citeva generatii, foarte multe femei au absolvit facultati si au joburi de high skill, dar asta nu le face sofisticate in privinta modei.
    Nu avem cum sa ne asteptam la o finete a gustului pt marea masa.
    Sunt, insa si femei care au avut contact cu adevarata industrie a modei si care au si un venit care sa le permita sa cumpere lucruri de calitate si frumoase.
    Nu mi se pare a fi o rusine ca nu sunt in pas cu moda, pt ca nu au avut expunere la moda de calitate.
    Preturile sunt exorbitante pt taioare/rochii de buna calitate si frumoase, si chiar daca le-ar place, nu s-ar putea atinge de ele.

    Zilele trecute am vazut un taior cu un pret de $5999, rochii de peste $ 8000. Nu toate sunt frumoase, dar citeva mi-au placut atit de mult incit as fi vrut sa nu mai plec de linga ele.

    Parerea mea este ca pt a te imbraca mijlociu-elegant in Toronto, trebuie sa platesti pe un taior de la $ 1500 in sus, in sale. Zilele trecute am gasit un taior la Holt Renfrew pe Bloor St, si numai jacheta era $ 695, in mare sale. Fusta era $ 595.00
    Ca urmare as cumpara un Chanel fake, daca as gasi. Nu vad de ce sa nu cumpar ceva fake, daca imita perfect pe cel original. Chiar daca l-as purta scurt timp pt ca s-ar deteriora repede din cauaza calitatii, si tot l-as cumpara, cu conditia sa fie frumos.

    Expresia „Gusturile se cultiva” este adevarata. 🙂

    Craciun Fericit si An Nou minunat!

    Odille 25 decembrie 2010 21:54 Răspunde
  • Interesant subiectul, desi cred ca sunt mai mult de acord cu Silvia in sensul ca noi romancele n-ar trebui sa ne uitam de sus la canadiencele emancipate care s-au eliberat intr-un sens de tirania modei, a tocurilor inalte, a esarfei asortate cu poseta, a orelor pierdute cautand combinatii vestimentare interesante etc etc. Snobismul celor cu fake Louis Vuitton nu ma surprinde…venim doar din Romania unde esti cool daca ai cat mai multe brand-uri cat mai vizibil pe tine.

    In plus, nu cred ca isi uita codul vestimentar – majoritatea se imbraca formal dar nu neaparat cu gust. Nu exista standarde inalte la companiile din Canada, exista o eticheta care e respectata in mare parte de slujitorii corporatiilor. In plus, zona mai deprimanta decat cea din downtown, unde nu intra raza de soare de cladirile bancilor, cu greu mai gasesti si nu ma surprinde ca vestimentatia e la fel de gri, stearsa si trista.

    In concluzie spectacolul pe ansamblu e foarte plictisitor pe strada dar pentru asta am si venit in Canada nu? La liniste si pace. Pacat ca nu le putem avea pe toate:)

    Ava 27 decembrie 2010 1:50 Răspunde
  • Bine ai venit Odille si multumesc pentru mesaj.

    Stiu si eu de rochiile la mii de dolari de la Holt Renfrew, dar eu totusi sunt de parere ca nu trebuie sa dai chiar mii de dolari pe o haina care sa arate bine pe tine. E totusi exagerat. 🙂 Haine frumoase nu sunt doar la Holt Renfrew. 🙂 Odata am vazut la Holt Renfrew o rochie Oscar de la Renta la vreo $5,000… era frumoasa, nu zic nu, dar la pretul asta, m-am gandit, sa stea acolo. Nu as da chiar atatia bani pe o rochie, indiferent de eticheta.

    Sarbatori fericite si tie, si un an nou cat mai frumos!

    Victoria West 27 decembrie 2010 6:25 Răspunde
  • Ava, nu era vorba ca noi romancele suntem tare stilate si ele saracele de canadience nu stiu sa se imbrace. Nu asta a fost scopul articolului, sa le laud pe romance si sa le desfiintez pe canadience. Mie in general imi place cum se imbraca femeile de aici, iar cazurile pe care le-am descris mai sus nu sunt in majoritate. Mi-au sarit in ochi, e adevarat, dar nu toata lumea se imbraca asa. Cum nu e padure fara uscaturi… Stilul vestimentar al canadiencelor este mult mai relaxat decat cel al romancelor de exemplu, cum ai mentionat si tu ca nu se mai lasa incorsetate de reguli ale modei cum ar fi sa-ti asortezi esarfa si poseta, sau sa mearga super elegante la mall cum fac romancele (sunt decente, comode, si atat), si altele de felul asta. Imi place la ele ca sunt chic, mai exact o combinatie intre comod si chic, dar unele dintre ele o dau in bara cam nasol, 🙂 la aceasta categorie si m-am si referit cand am scris articolul.

    Victoria West 27 decembrie 2010 6:47 Răspunde
  • Victoria, imi cer scuze ca insist pe acest subiect. Cred ca tocmai asa este unul din avantajele vietii in Canada. Nu te judeca nimeni dupa cum te imbraci, ce poseta ai, daca se asorteaza, cu conditia sa te imbraci decent, fara decolteu pina la talie si bluze transparente.
    Viata merge dupa deviza „Live, and let Live”, „Traieste si Lasa si pe altii sa traiasca”.

    Canadiencele care se imbraca cu rochii de $ 8000, ar putea sa ne trimita pe noi acasa sa ne schimbam, noi purtind lucruri facute pe banda rulanta. 🙂

    Singurul lucru care deranjeaza pe localnici este lipsa higienei personale. Cred ca ai obsevat ca femeile canadiene se spala pe cap, daca nu in fiecare zi, la doua zile si deodorantul nu lipseste nimanui.
    In Canada poti sa traiesti si 10 ani pe o strada fara sa-ti cunosti vecinii. Se schimba numai o binete „Have a good Day!” si atit. Fiecaruia i se respecta spatiul lui.

    Odille 27 decembrie 2010 12:02 Răspunde
  • Victoria, ai dreptate, haine frumoase si de calitate se gasesc si la citeva alte magazine, dar din pret trebuie sa tai prima cifra, ca sa nu lesini. 🙂
    Crede-ma ca moda este un domeniu care m-a interesat intotdeauna.

    Odille 27 decembrie 2010 12:05 Răspunde
  • Odille, bineinteles ca nu ma supar, din contra, imi face placere ca revii. 🙂 Si mie imi place enorm acest lucru la candieni — fiecare isi vede de treaba lui. Cu adevarat este unul din lucrurile frumoase din viata canadiana. Nu ma deranjeaza deloc sa locuiesc pe o strada timp de 10 ani si sa nu-mi cunosc vecinii. Cand stateam la bloc, nu-mi cunosteam nici vecinii de etaj, si nu suferea nimeni din cauza asta. 😀 Ne salutam pe hol sau in lift, ne dadeam binete, ne spuneam „Have a nice day”, si cam atat, ca in rest fiecare e ocupat cu ale lui si n-are timp de barfe de cartier. 😀 Sa nu-ti cunosti vecinii nu inseamna neaparat ca esti inchis in tine, nesociabil, etc., ci inseamna pur si simplu sa iti vezi de treaba ta si sa il lasi pe cel de langa tine sa isi vada de a lui.

    Victoria West 27 decembrie 2010 18:03 Răspunde

Dă-i un răspuns lui adrianagianinna Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Menu Title