fbpx
„Moda este trecatoare, doar stilul ramane – Coco Chanel“

Planuri de weekend lung

de

La Toronto e joi seara. Urmeaza un weekend lung in Canada, cu ocazia Zilei Nationale a Canadei care este celebrata in fiecare an pe 1 iulie. Maine e zi libera in toata tara, si ne mai intoarcem la birouri saptamana viitoare. Toti canadienii cu mic cu mare isi fac planuri de iesire in acest weekend pentru o mini-vacanta; iar canadienii de pe coasta de Est aleg de obicei Cascada Niagara, sau Montreal, sau Ottawa, sau o cabana (cottage, cum mai spunem noi), sau chiar Toronto in cazul celor care nu locuiesc aici.

Inca de weekendul trecut eu si sotul meu ne gandeam oare cum am vrea sa ne petrecem acest weekend lung, daca merita efortul sa iesim undeva, si daca da, unde sa plecam. Pana la urma ne-am hotarat sa mergem la Montreal, unde avem mai multi prieteni, pe care ii cunoastem de multi ani, inca din Romania. Ne vizitam reciproc de cateva ori pe an; ultima oara noi am fost la ei in vizita anul trecut in august, iar ei ne-au vizitat anul acesta de Paste. A fost o decizie de a merge la Montreal cam hodoronc-tronc – desi ne-a trecut prin cap sa facem aceasta iesire inca de saptamana trecuta, de-abia in seara asta ne-am hotarat sa plecam.

De fiecare data cand merg la Montreal, ma incanta atmosfera boema si europeana de acolo, si de fiecare data revin acolo cu o maxima placere. Vom pleca in cateva ore, si estimam sa ajungem acolo vineri dimineata.

In schimb wekendul lung de Ziua Nationala a Canadei este o perioada dificila a anului pentru a merge in vacanta; caci toata lumea e pe autostrada acum. Toti incearca sa evadeze din Toronto, autostrazile se aglomereaza pana la blocare de trafic, si timpul petrecut pe drum pana ajungi la destinatie poate fi si dublu. Am patit-o acum 5 ani, cand am mers prima oara la Cascada Niagara pe 1 iulie de Ziua Canadei, si in loc de doua ore cat dureaza un drum obisnuit intre Toronto si Niagara am facut 4 ore; iar statiunea Niagara era arhiplina incat nu mai aveai unde sa arunci un ac (de-abia reusisem sa gasim un loc de parcare). De atunci nu am mai plecat niciodata nicaieri de Ziua Canadei. Un cuplu de prieteni de-ai nostri din Toronto isi propusesera sa mearga si ei la Montreal in acest weekend, si planuiau sa stea la un hotel. Si ce credeti? N-au reusit sa gaseasca nici o camera libera la nici un hotel din centrul Montrealului, totul era arhirezervat deja. Asa ca pana la urma s-au hotarat ca in acest weekend sa ramana in Toronto, si sa plece la Montreal weekendul viitor.

Iar acum, agitatia de pe drumurile din Ontario va fi si mai mare, datorita vizitei Printului William si a lui Kate Middleton in Canada, cu ocazia Zilei Nationale a Canadei. Este prima vizita oficiala in strainatate a cuplului princiar de cand s-au casatorit. Au aterizat astazi la Ottawa, si sunt in Canada pentru un turneu de 9 zile. Ziua de 1 iulie o vor petrece la Ottawa, si imi si imaginez cata lume va veni sa ii vada. Regina Elizabeta II a facut o vizita in Canada anul trecut, tot cu ocazia Zilei Nationale, si Ottawa a fost la fel de aglomerata cum este acum, cu ocazia vizitei Ducelui si Ducesei de Cambridge.

Si ca sa va spun sincer, cand incercam sa ne planificam mini-vacanta din acest weekend, am fost tentati sa includem si Ottawa in traseul nostru. Dar ne-am dat seama ca nu este o idee buna, caci toata Canada va fi maine la Ottawa. Oricat de mult nu mi-ar fi placut sa ii vad pe William si Kate, ne-am hotarat totusi sa lasam vizita la Ottawa pentru o alta ocazie, mai putin stresanta. Daca prietenii nostri nu au reusit sa gaseasca o camera de hotel la Montreal, unde nu se intampla nimic regal in acest weekend, ei, imaginati-va ca la Ottawa nu mai gasesti cazare nu doar in centru, dar nici macar in cele mai indepartate suburbii ale capitalei canadiene.

Asa ca intr-un final ne-am hotarat sa mergem doar la Montreal. Si ca sa nu infruntam cel mai ingreunat trafic, plecam pe parcursul noptii, ca sa ajungem dimineata devreme in Montreal. Printre alte obiective turistice, intentionam sa mergem la Mont-Tremblant, o statiune montana situata la circa 110 km de Montreal, pe care am vizitat-o prima oara anul trecut. In privinta altor spoturi turistice din Montreal si imprejurimi ne vom hotari la fata locului.

Voi reveni cu poze si amanunte despre mini-vacanta noastra din provincia Quebec, saptamana viitoare.

Voi ce planuri aveti pentru acest weekend (lung)?