Acum cateva zile am gasit o surpriza placuta in cutia mea postala.
Este numarul de august 2016 al revistei canadiene de moda Flare, care se intampla sa fie revista mea preferata de moda. Avea numele si adresa mea pe coperta, cu specificarea “Compliments of TRADE Secrets | GLAMOUR Secrets from TradeSecrets.ca”. De ce mi-ar trimite TradeSecrets.ca un numar al revistei Flare ca un compliment, nu stiu, habar n-am, mai ales ca n-am mai fost abonata la revista Flare de anul trecut, dar m-am bucurat de aceasta surpriza placuta, si m-am delectat rasfoind revista.
Pe coperta numarului de august al revistei Flare o vedem pe Herieth Paul, model canadian de origine din Tanzania, in varsta de 20 de ani. Revista o prezinta pe Herieth intr-un pictorial realizat de fotograful Norman Wong. In articolul care insoteste pictorialul, Herieth impartaseste despre copilaria ei din Tanzania, despre familia ei, despre mutarea ei in Canada, despre mama ei care a fost ambasadoare a Tanzaniei in Canada, despre cariera ei in modeling. Una din realizarile importante in cariera lui Herieth Paul este un contract de frumusete incheiat anul acesta cu Maybelline. Herieth ne spune ca o incanta faptul ca lumea modei si a frumusetii devine tot mai inclusiva, si tot mai multe modele de culoare ating succesul prin a fi remarcate si prin a avea o prezenta tot mai vizibila pe podiumurile de moda, precum si in calitate de ambasadoare ale marilor case de moda si ale brandurilor de frumusete de calibru mare, cum ar fi Maybelline.
Revista ne prezinta pe larg ultimele noutati de pe scena modei si a frumusetii din Canada si din lume pentru sfarstul acestei veri si pentru sezonul de toamna-iarna care ne bate la usa. Un parfum nou prezentat in aceasta luna este Trilogia di Gioia de Giorgio Armani, care de fapt este o colectie de trei parfumuri, Aqua, Air & Sun. Sunt trei arome de vara, care iti vor aduce aminte de vacantele pe care le-ai petrecut la mare, sau parfumuri pe care le vei pune in valiza cand mergi in urmatoarea vacanta la mare.
Ramanem in registrul frumusetii si as vrea sa mentionez o alta colectie de produse de ingrijire de data aceasta, si anume produsele pentru ingrijirea parului Hask cu ulei de cocos, sampon, balsam si ulei pentru par, prezentate in acest numar al revistei Flare. Sunt o mare amatoare de produse pentru ingrijirea parului pe baza de ulei de argan, un ingredient natural care face minuni pentru parul meu foarte high maintenance; din pacate nu mi se potriveste orice sampon din massmarket. Imi place sa folosesc sampoane, balsamuri, masti de par, sprayuri descalcitoate pentru par (detangler) cu ulei de argan, si momentan am in baie un detangler cu ulei de argan. Dar si aceste produse pentru par cu ulei de cocos mi-au atras atentia, si intentionez sa le testez cat de curand. Descrierea lor suna promitator – nu au sulfati, parabeni, phthalati, gluten sau alcool; iar in Canada sunt disponibile in farmacii si supermarketuri precum Rexall sau Walmart.
Si daca tot vorbim de sampoane, vreau sa mentionez noua linie de sampoane uscate COLAB Dry Shampoo despre care am aflat citind numarul curent al revistei Flare. Din punctul meu de vedere, sampoanele uscate sunt o inventie geniala, perfecte pentru situatii de urgenta cand n-ai avut timp sa te speli pe cap, si cu un sampon uscat iti poti revitaliza parul in secunde, o solutie salvatoare temporara pana cand ajungi la dus. Sampoanele uscate Batiste au o reputatie foarte buna, si pe buna dreptate, pe care pot sa o atest si eu, caci am folosit un sampon uscat Batiste in trecut, varianta XXL Volume (mi l-am luat vara trecuta). Iar pentru ca l-am folosit doar in situatii de urgenta (asa cum si este conceput sa fie folosit), si nu ca sa prelungesc perioadele dintre doua spalari pe cap (obiceiul meu este sa ma spal pe cap in fiecare zi), m-a tinut timp de un an, iar cand mi s-a terminat de curand, mi-am luat un sampon uscat Herbal Essences, din dorinta de a incerca si alte produse de acest tip. Inca n-am folosit noul meu sampon uscat Herbal Essences (mi l-am luat de foarte scurt timp), caci inca nu a intervenit nicio situatie de urgenta in care sa am nevoie de el, dar il tin in baie pentru cand situatia imi va cere sa-l folosesc.
Si cand am citit in revista despre aceste noi sampoane uscate COLAB Dry Shampoo, stirea mi-a atras atentia imediat, avand in vedere ca sunt amatoare si utilizatoare al acestui tip de produs; poate o sa le testez in curand. Sampoanele COLAB Dry Shampoo sunt disponibile in 5 variante, fiecare dintre ele fiind dedicate cate unei capitale ale modei – Paris, New York, Londra, Rio, Tokyo.
Una din noutatile de pe scena modei din Toronto este faptul ca s-a deschis primul magazin boutique Christian Louboutin in Canada, si anume in centrul modei din Toronto, pe 99 Yorkville Avenue. O sa merg sa vad magazinul cu prima ocazie. Nu stiu daca o sa-mi permit neaparat pantofi Christian Louboutin, avand in vedere ca preturile lui sunt in mii de dolari, dar o sa fac o vizita magazinului, din spirit jurnalistic.
Rozul revine in moda anul acesta! Un trend propus de Gucci, Dior, TopShop, Alexander Wang, Greta Constantine.
Si negrul are un comeback in acest sezon, designerii isi indreapta atentia spre non culoarea universal eterna din nou, asa ca in aceasta toamna, de indata ce caldurile caniculare se vor domoli, scoateti rochiile, sacourile si pantofii negri din garderoba, caci acestea vor fi in tendinte din nou. Un trend propus de Coach, Yves Saint Laurent, Marc Jacobs, Stuart Weitzman, Rochas, Express.
Vreau sa mai mentionez o tendinta prezentata in acest numar al revistei Flare, a carei eu personal sunt o mare amatoare – sosetele cu sandale, un trend propus de Michael Kors, H&M, Joe Fresh. Rules, schmules. Regulile (din moda) au fost create pentru a fi incalcate. O regula veche din moda este sa nu asortezi ciorapi cu sandale, ca sandalele se poarta cu piciorul gol. Well, to hell with rules. Este o regula perfecta penrtu a fi incalcata. Am inceput sa port acest trend inca de toamna trecuta, si am de gand sa o fac si in aceasta toamna (vara nu o fac, pentru ca e prea cald). Si am inceput sa port sandale cu sosete dintr-un motiv foarte practic – am cateva perechi de sandale killer shoes care imi omoara degetele daca ii port pe piciorul gol, si am gasit solutia ideala pentru acesti pantofi, ii port cu sosete haioase si imprimeuri faine. Asa i-am purtat toamna trecuta.
De asemenea, port sandale killer shoes cu ciorapi mati colorati.
De multe ori m-am convins ca la baza unui trend a fost un motiv practic pentru purtarea unei haine intr-un anumit fel sau pentru adoptarea unui anumit stil, si multe din trendurile care au ajuns sa fie considerate la moda au inceput din ratiuni practice. Exemplul cu sosetele purtate cu sandale killer shoes pe care le-am purtat ca sa nu-mi ranesc degetele de la picioare este cel mai bun pe care vi-l pot da din experienta mea recenta. Femeile au inceput sa poarte pantaloni, dupa secole in care pantalonii erau considerati tabu pentru sexul frumos, din dorinta de a avea mai multa comoditate, incat pantalonii pentru femei au ajuns o normalitate. In anii ’40, in timpul razboiului si in perioada postbelica, lumea se confrunta cu o criza vestimentara si textila acuta cauzata de consecintele razboiului care a decimat economia mondiala, ceea ce le-a facut pe femei sa fie mult mai inventive in felul cum isi poarta si valorifica hainele. Un trend al anilor ’40 a fost turbanul, pentru ca femeile isi infasurau esarfele si fularele in jurul capului pentru a crea un turban, din lipsa de alt accesoriu pentru cap care sa le protejeze de frig. Si tot pentru ca vestimentatia si textilele erau rationalizate in acea perioada, femeile isi confectionau haine din saci de faina. Producatorii de faina au inceput sa ambaleze faina in saci cu imprimeuri florale, ca sa le atraga pe femei sa cumpere mai multa faina de dragul sacilor din care puteau sa-si faca haine. Acele imprimeuri erau atat de distincte incat au devenit trenduri.
In moda nimic nu este intamplator, nimic nu este fara motiv, iar oamenii se imbraca intr-un fel sau altul din ratiuni practice. Trendurile nu apar asa din senin ca un designer a visat urat noaptea si a lansat o idee creata a doua zi dimineata (ok, decat poate doar uneori) si o lume intreaga l-a urmat. Cand apare un trend, s-a intamplat asa pentru ca ceva a declansat acel trend incat sa-l faca relevant la un moment dat. Si cand dispare un trend, se intampla asa pentru ca acel motiv care l-a declansat nu mai este relevant. Tendinte apar si dispar, si sunt readuse si “reciclate” in moda odata la cativa ani pentru ca acei catalizatori care le declanseaza si le fac relevante de asemenea apar si dispar periodic din radarele noastre. Cand criza vestimentara postbelica s-a incheiat, femeile la randul lor au inceput sa-si permita sa cumpere mai multe haine de o calitate mai buna, si n-au mai simtit nevoia sa-si confectioneze fuste din saci de faina, iar ca rezultat sacii de faina au revenit la forma lor initiala fara imprimeuri care nu isi mai serveau scopul.
Voi incheia revista presei modei de astazi cu o stire din lumea editoriala – noua carte a scriitoarei americane de literatura chic Emily Giffin, despre care poate stiti ca fiind autoarea romanelor Something Borrowed si Something Blue. Noul roman al lui Emily Giffin se numeste First Comes Love, aparut in librarii in aceasta vara, si este povestea a doua surori care au urmat traseie diferite in viata, si fiecare dintre ele trebuie sa-si accepte alegerile ca fiind parte din vietile lor.
Pe vremuri imi placea sa citesc literatura chic, iar Emily Giffin a fost una din autoarele mele preferate, si am citit primele cinci romane pe care le-a publicat intre 2004 si 2010 – Something Borrowed, Something Blue, Baby Proof, Love the One You’re With, Heart of the Matter. Dupa aceea mi-am pierdut interesul fata de cartile de fictiune si literatura chic, si am incetat sa mai citesc carti scrise de Emily Giffin si alte autoare de literatura chic in ultimii ani. N-am mai urmarit ce carti au publicat scriitoare precum Sophie Kinsella, Lauren Weisberger, Candace Bushnell in anii recenti, desi fiecare dintre ele a mai publicat romane noi intre timp. In schimb, mi-am indreptat atentia spre carti non-fictiune – jurnale, memorii, biografii, autobiografii, carti de moda, carti de tip coffee table books. Acum citesc cartea memoir Not That Kind of Girl de Lena Dunham. Dar am vazut aceasta stire in revista despre noua carte a lui Emily Giffin, si m-am gandit sa o mentionez in acest articol, desi nu stiu daca voi citi cartea cat de curand.